Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa w okresie letnim dla firm posiadających sezonowe tereny zewnętrzne

Admin/ 17 listopada, 2021/ Blog/ 0 comments

Kiedy nadchodzi lato, firmy posiadające tereny zewnętrzne, takie jak patio, sklepy na chodniku lub place zabaw dla dzieci, muszą upewnić się, że są one bezpieczne zarówno dla klientów, jak i pracowników.

Podobnie jak w przypadku obrażeń, do których dochodzi wewnątrz firmy, odpowiedzialność może objąć obrażenia, do których dochodzi na terenie zewnętrznym firmy. Ponadto, pracownicy mogą doznać obrażeń związanych z pracą i wnieść roszczenia o odszkodowanie za obrażenia, które wystąpiły w wyniku pracy na zewnątrz.

Poniżej znajdują się wskazówki, jak uniknąć roszczeń przeciwko Twojej firmie z powodu urazów powstałych w sezonowych obszarach zewnętrznych Twojej firmy.

Roszczenia klientów z tytułu odpowiedzialności cywilnej za lokal

Często, meble zewnętrzne, takie jak stoły i krzesła, lub wyposażenie placu zabaw dla dzieci, będą na stałe przymocowane do ziemi lub budynku. Te meble, choć ogólnie rzecz biorąc dość solidne, mogą korodować i stać się zużyte i niebezpieczne w czasie. Jako takie, przed otwarciem funkcji zewnętrznych na sezon, funkcje te, wraz z obszarami ogólnie, powinny być dokładnie sprawdzone. Jeśli coś wydaje się wątpliwe, takie jak duże pęknięcia w chodniku lub betonowego patio, zatrudnianie profesjonalistów do kontroli i naprawy funkcji może zapobiec uraz i roszczenia prawne z kiedykolwiek się dzieje. Dotyczy to również urządzeń niezabudowanych lub zamocowanych na stałe.

Sprawdzanie i naprawa/wymiana wszystkich elementów wyposażenia zewnętrznego lub innych elementów, z których mogą korzystać klienci, jest obowiązkiem, który właściciele firm muszą regularnie wykonywać, nawet po oficjalnym otwarciu terenu zewnętrznego na sezon. Ponadto, jeśli Twoja firma oferuje funkcje zewnętrzne, może być konieczne zapewnienie klientom ochrony przed gorącem i słońcem. W zależności od rodzaju, wielkości i lokalizacji firmy, mogą istnieć nawet wymagania prawne w tym zakresie. Pracownicy powinni być przeszkoleni w zakresie rozpoznawania oznak udaru cieplnego oraz oferowania klientom wody w te naprawdę gorące letnie dni. 

Wreszcie, jeśli chodzi o klientów i elementy zewnętrzne, pracownicy muszą być przeszkoleni, kiedy należy zamknąć te obszary. Gdy temperatury są zbyt wysokie, pozwalając klientom korzystać z niektórych funkcji może narazić ich na ryzyko obrażeń, takich jak oparzenia trzeciego stopnia na plecach.

Letnie bezpieczeństwo pracowników

Oprócz upewnienia się, że wszelkie elementy zewnętrzne są bezpieczne dla klientów, pracodawcy muszą upewnić się, że pracownicy pracujący na zewnątrz są chronieni przed upałem, słońcem i szkodnikami. Zazwyczaj można to osiągnąć poprzez stworzenie przyjaznych pracownikom zasad postępowania w czasie upałów.

Umożliwienie pracownikom pracującym na zewnątrz robienia dodatkowych przerw na nawodnienie lub ochłodzenie się jest ważne dla bezpieczeństwa pracowników. Zapewnienie pracownikom łatwego dostępu do wody, cienia, a może nawet klimatyzowanego miejsca na przerwy, może pomóc poprawić morale podczas uciążliwych upałów, jak również uniknąć urazów związanych z upałem w miejscu pracy, które mogą przekształcić się w roszczenia o odszkodowanie dla pracowników.

Share this Post

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*