Czy możesz wykorzystać zdjęcia użytkowników mediów społecznościowych do promocji swojej firmy?

Admin/ 16 listopada, 2021/ Blog/ 0 comments

World Wide Web jest dzikim zachodem dla własności intelektualnej. Te ezoteryczne koncepcje praw autorskich, znaków towarowych i patentów często schodzą na dalszy plan dla firm chcących promować swój biznes, a może nawet rozpocząć swoją działalność, zarówno w sieci, jak i w świecie rzeczywistym. Zdjęcia, filmy i inne treści są łatwe do kradzieży w sieci, a tylko dlatego, że jest to łatwe, nie czyni tego legalnym. Jako takie, firmy muszą być ostrożne przy wyborze, które zdjęcia i jaki rodzaj mediów chcą wykorzystać do celów promocyjnych.

Jeśli budujesz własną stronę internetową, lub Twój projektant stron internetowych prosi Cię o zdjęcia, nie możesz po prostu iść i pobrać każde zdjęcie, które widzisz online. Nawet jeśli chcesz użyć zdjęcia zamieszczonego na Facebooku, Twitterze czy Yelp, na swojej stronie internetowej, możesz spotkać się z odpowiedzialnością prawną, jeśli nie uzyskasz pozwolenia od fotografa lub ze strony internetowej, na którą zdjęcie zostało zamieszczone. Na szczęście, media społecznościowe umożliwiają dość łatwy kontakt z użytkownikami poprzez wiadomości w witrynie.

Potencjalne konsekwencje nieuprawnionego użycia zdjęć?

Podczas gdy Ty i Twoi klienci możecie być zachwyceni, że jakaś gwiazda zrobiła zakupy w Twoim sklepie, zamieszczenie zdjęcia tej gwiazdy w Twoim sklepie może mieć katastrofalne skutki. Istnieje duża różnica między klientem robiącym zdjęcie gwiazdy robiącej zakupy w Twoim sklepie i umieszczającym je w mediach społecznościowych, a Twoją firmą publikującą to zdjęcie lub nawet własne zdjęcie. Ogólnie rzecz biorąc, wszystko, co firma robi online lub na świecie, może być postrzegane jako forma promocji i reklamy.

Jeśli chodzi o celebrytę, firma musi być ostrożna z prawami do wizerunku, jak Duane Reed dowiedział się, kiedy zamieścił zdjęcie aktorki Katherine Heigl w jednym z ich sklepów i został pozwany za to. Jednakże, jeśli chodzi o treści klientów w mediach społecznościowych, prawa są inne. Wykorzystanie zdjęcia innej osoby może otworzyć firmę do bycia pozwanym za naruszenie praw autorskich i więcej, co może prowadzić do odszkodowania od kilku tysięcy dolarów do dziesiątek tysięcy lub więcej nawet.

Na szczęście dla właścicieli firm, istnieje kilka naprawdę łatwych sposobów na uniknięcie roszczeń o naruszenie praw autorskich:

Używaj tylko własnych zdjęć, lub zdjęć zrobionych dla Ciebie przez pracowników.
Uzyskaj pisemną/elektroniczną zgodę na wykorzystanie zdjęć zamieszczonych przez użytkowników w mediach społecznościowych.
Używaj tylko zdjęć oznaczonych jako „domena publiczna” lub „wolne do użytku komercyjnego” lub takich, które są w inny sposób wyraźnie opisane jako zdjęcia, które mogą być używane przez każdego, nawet firmy, za darmo, nawet w celach komercyjnych.

Share this Post

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*